Здравейте колеги,
Не обичам да занимавам никого с глупости, но съм решил да извърша монтажа, описан в заглавието на темата, а не открих нито една такава тема, дори и в чуждестранни форуми, което доста ме озадачи.
Предвид, че цените на тези печки 2ра(или ... 10та) употреба вече са доста поносими, реших че е добре да монтирам такава. Всяка сутрин чегъртам като осъден стъклата, пък и шофирам десетина километра на бензин със този студен режим колата си подхарчва сутрин...
Относно елементарната част - намирам подходящо място отпред, монтирам я физически ( вебасто са дали предложение къде да се монтира не е голяма драма), после се свързва с малкия кръг на антифриза (този за парното), до тук добре...
Това, което ме тормози е как да управлявам вентилатора на парното вътре в купето? Идеята е да имаме минимално обдухване към стъклата - първа степен, защото евентуално ако сме пуснали докрай вентилатора бързо оставаме без акумулатор, освен това, то не е и необходимо. За 10 тина минути, при темп. на антифриза 67-76 градуса ( в този диапазон работи печката) на първа скорост ще се стопи всичко.
Тук става интересно:
Ако пуснем през съпротивление направо на мотора - ние намаляваме оборотите, но май няма да падне много товара на акумулатора - резистора си е активен товар??
Какво друго ни остава? - тиристори???
Освен това - ако захраня директно на мотора не рискуваме ли някакви един два милиона грешки, набити някъде си .... по комповете?
Малко ми идва в повечко - около зоната на здрача..
Има в нета едно "ръководство" за монтаж на такава печка в алфа 156, то си е на Вебасто, обаче е на немски. Гледам схемите и дивея- не мога да разбера коя част от схемата съществува на алфата и коя се добавя, кое каква функция има и какво управлява, пълна лудница. Опитах автоматичен превод - не знам немски - получи се трагикомедия. Не се изясниха нещата.
Ако някои има опит с такъв монтаж, много бих се радвал да ми помогне със съвет, пък мисля че и други колеги биха си монтирали печки в бъдеще, и ще е полезна темата. В крайна сметка най обобщено казано: имаме налице плюс (+) от акумулатора - по какъв начин да го свържем, за да постигнем първа скорост(може и не първа, зависи как е изградена инсталацията. Ако забавянето на скоростта на вентилатора е от завода реализирано с резистори, ще си го пусна на 4-та, така или иначе товара е идентичен?). В последствие ще се добави реле за време - първите няколко минути няма смисъл да работи вентилатора - едно че не е загрял антифриза, другото е, че докато стартира печката също си е консуматор, след като ефективно се разгори е във фаза на поддържане и консумира много малко ток, именно тогава следва да се включи вентилатора на парното в купето.
Поемам отговорност след монтажа да публикувам стъпка по стъпка какво, как се е получило.
Публикувам адреса на ПДФ файла на немски, не знам как да постна работещ линк, моля за извинение.
http://qualityparts.de/uploads/media...Sportwagon.pdf
Поздрави!
Не обичам да занимавам никого с глупости, но съм решил да извърша монтажа, описан в заглавието на темата, а не открих нито една такава тема, дори и в чуждестранни форуми, което доста ме озадачи.
Предвид, че цените на тези печки 2ра(или ... 10та) употреба вече са доста поносими, реших че е добре да монтирам такава. Всяка сутрин чегъртам като осъден стъклата, пък и шофирам десетина километра на бензин със този студен режим колата си подхарчва сутрин...
Относно елементарната част - намирам подходящо място отпред, монтирам я физически ( вебасто са дали предложение къде да се монтира не е голяма драма), после се свързва с малкия кръг на антифриза (този за парното), до тук добре...
Това, което ме тормози е как да управлявам вентилатора на парното вътре в купето? Идеята е да имаме минимално обдухване към стъклата - първа степен, защото евентуално ако сме пуснали докрай вентилатора бързо оставаме без акумулатор, освен това, то не е и необходимо. За 10 тина минути, при темп. на антифриза 67-76 градуса ( в този диапазон работи печката) на първа скорост ще се стопи всичко.
Тук става интересно:
Ако пуснем през съпротивление направо на мотора - ние намаляваме оборотите, но май няма да падне много товара на акумулатора - резистора си е активен товар??
Какво друго ни остава? - тиристори???
Освен това - ако захраня директно на мотора не рискуваме ли някакви един два милиона грешки, набити някъде си .... по комповете?
Малко ми идва в повечко - около зоната на здрача..
Има в нета едно "ръководство" за монтаж на такава печка в алфа 156, то си е на Вебасто, обаче е на немски. Гледам схемите и дивея- не мога да разбера коя част от схемата съществува на алфата и коя се добавя, кое каква функция има и какво управлява, пълна лудница. Опитах автоматичен превод - не знам немски - получи се трагикомедия. Не се изясниха нещата.

Ако някои има опит с такъв монтаж, много бих се радвал да ми помогне със съвет, пък мисля че и други колеги биха си монтирали печки в бъдеще, и ще е полезна темата. В крайна сметка най обобщено казано: имаме налице плюс (+) от акумулатора - по какъв начин да го свържем, за да постигнем първа скорост(може и не първа, зависи как е изградена инсталацията. Ако забавянето на скоростта на вентилатора е от завода реализирано с резистори, ще си го пусна на 4-та, така или иначе товара е идентичен?). В последствие ще се добави реле за време - първите няколко минути няма смисъл да работи вентилатора - едно че не е загрял антифриза, другото е, че докато стартира печката също си е консуматор, след като ефективно се разгори е във фаза на поддържане и консумира много малко ток, именно тогава следва да се включи вентилатора на парното в купето.
Поемам отговорност след монтажа да публикувам стъпка по стъпка какво, как се е получило.
Публикувам адреса на ПДФ файла на немски, не знам как да постна работещ линк, моля за извинение.
http://qualityparts.de/uploads/media...Sportwagon.pdf
Поздрави!
Comment