Известие

Collapse
No announcement yet.

Монтаж на печка Вебасто в алфа 156 1.8тс 1997

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Монтаж на печка Вебасто в алфа 156 1.8тс 1997

    Здравейте колеги,
    Не обичам да занимавам никого с глупости, но съм решил да извърша монтажа, описан в заглавието на темата, а не открих нито една такава тема, дори и в чуждестранни форуми, което доста ме озадачи.
    Предвид, че цените на тези печки 2ра(или ... 10та) употреба вече са доста поносими, реших че е добре да монтирам такава. Всяка сутрин чегъртам като осъден стъклата, пък и шофирам десетина километра на бензин със този студен режим колата си подхарчва сутрин...
    Относно елементарната част - намирам подходящо място отпред, монтирам я физически ( вебасто са дали предложение къде да се монтира не е голяма драма), после се свързва с малкия кръг на антифриза (този за парното), до тук добре...
    Това, което ме тормози е как да управлявам вентилатора на парното вътре в купето? Идеята е да имаме минимално обдухване към стъклата - първа степен, защото евентуално ако сме пуснали докрай вентилатора бързо оставаме без акумулатор, освен това, то не е и необходимо. За 10 тина минути, при темп. на антифриза 67-76 градуса ( в този диапазон работи печката) на първа скорост ще се стопи всичко.
    Тук става интересно:
    Ако пуснем през съпротивление направо на мотора - ние намаляваме оборотите, но май няма да падне много товара на акумулатора - резистора си е активен товар??
    Какво друго ни остава? - тиристори???
    Освен това - ако захраня директно на мотора не рискуваме ли някакви един два милиона грешки, набити някъде си .... по комповете?
    Малко ми идва в повечко - около зоната на здрача..
    Има в нета едно "ръководство" за монтаж на такава печка в алфа 156, то си е на Вебасто, обаче е на немски. Гледам схемите и дивея- не мога да разбера коя част от схемата съществува на алфата и коя се добавя, кое каква функция има и какво управлява, пълна лудница. Опитах автоматичен превод - не знам немски - получи се трагикомедия. Не се изясниха нещата.
    Ако някои има опит с такъв монтаж, много бих се радвал да ми помогне със съвет, пък мисля че и други колеги биха си монтирали печки в бъдеще, и ще е полезна темата. В крайна сметка най обобщено казано: имаме налице плюс (+) от акумулатора - по какъв начин да го свържем, за да постигнем първа скорост(може и не първа, зависи как е изградена инсталацията. Ако забавянето на скоростта на вентилатора е от завода реализирано с резистори, ще си го пусна на 4-та, така или иначе товара е идентичен?). В последствие ще се добави реле за време - първите няколко минути няма смисъл да работи вентилатора - едно че не е загрял антифриза, другото е, че докато стартира печката също си е консуматор, след като ефективно се разгори е във фаза на поддържане и консумира много малко ток, именно тогава следва да се включи вентилатора на парното в купето.
    Поемам отговорност след монтажа да публикувам стъпка по стъпка какво, как се е получило.
    Публикувам адреса на ПДФ файла на немски, не знам как да постна работещ линк, моля за извинение.

    http://qualityparts.de/uploads/media...Sportwagon.pdf

    Поздрави!

  • #2
    Поздравления за ентусиазма и дано да докараш нещата до успешен край
    Относно управлението на вентилатора, доколкото знам фабричното е със ШИМ, като импулсите се изработват от регулатора (таралежката) а заданието за него идва от управлението на климатика и напрактика представлява постоянно напрежение, като оборотите зависят от неговата стойност. Би могъл да ползваш този вход, като просто обусловиш на него напрежение, съответстващо на желаните обороти. Така пестиш енергията, която иначе ще изхвърлиш в активните резистори (е няма да е съвсем загубена, защото пак ще грее купето ).

    Ще трябва май освен всичко останало да предвидиш и резервоарче за нафта.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 23:40.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Едно малко уточнение да направя към горният пост:
      Плюсът реално не е директен от акумулатора, а се подава от самата печка ( която обаче така или иначе го взима пак от там..., но за да съм по- точен - от печката идва тока за вентилатора)

      ---------- Post added at 23:43 ---------- Previous post was at 23:39 ----------

      Печката, забравих да спомена , е бензинова - дупчи се бензиновата помпа в резервоара, прокарва се горивопровод, паралелно на съществуващият.
      Колега Екотроник, благодаря за бързия отговор, има ли възможност да ми покажеш на някоя схема къде точно как да го изпълня, ако ти се занимава?

      Comment


      • #4


        N85 e моторът на вентилатора, който както е видно се управлява по минус (шаси).

        M72 e ШИМ регулаторът на обороти

        М70 е управлението на климатика.

        трите връзки между управлението и регулатора са (предполагам) задание за определена скорост (постоянно напрежение), референтна земя и импулсна обратна връзка за текущите обороти.
        Не е трудно експериментално да се установи ролята на всеки един от тези 3 проводника и да се ползва този вход на регулатора.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Ако правилно съм разбрал,
          Към М72 отива постоянен + - "c" на пин 1
          Пин 2 и 3 са обратен сигнал и референтна земя.
          Ако без да свалям буксата включа на първа скорост, намеря физически къде стои М72 и замеря за напрежение ди си, с мултицета между пин 1 и пин 2 и между пин 1 и пин 3, би следвало само на едното мерене да ми излезе някаква горе-долу нормална стойност. Предполагам модулираният сигнал за обратна връзка или ще е малка стойност, или постоянно променяща се. След това ще приложа същото напрежение там,където ми е излязла по-нормалната величина (измерена стойност), може би с добавка на един диод, да не връща и т.н. други веселби. На прав път ли съм?
          Не ми се иска да откачам буксата от регулаторът, за да не запише грешки някъде, или други непредвидени "благинки".
          Дали ще се получи по този метод?
          Last edited by Those; d.m.y г., 01:01. Основание: неточност от моя страна

          Comment


          • #6
            Явно не е трябвало да казвам това за референтната земя, което внася малко объркване.
            Изводите на регулатора (M72) имат следното значение:

            - Конектор "A" пин "B" - земя (която служи и за референтна земя). Т.е - спрямо нея се възприема заданието (постоянното напрежение).

            - Конектор "A" пин "A" - изход на регулатора.

            - Конектор "B" пин 1 +12V (захранване на самия регулатор).

            - Конектор "B" пинове 2 и 3 - следва да се установи, кой кой е. Знае се че единият е вход за регулатора на който заданието вероятно представлява постоянно напрежение с някаква стойност, пропопционална на желаните обороти. А другият е импулсна обратна връзка за да може управлението на климатика да "знае" с какви обороти върви вентилаторът.

            Най-добре е да се процедира така:

            Пуска се климатика и се мери напрежението спрямо шаси на пинове 2 или 3. При входния пин трябва да се мери различно напрежение при различни обороти. На изходния пин - почти да няма промяна.

            След като се определи кой пин е входа на регулатора, се откача връзката между него и управлението на климатика и посредством прост делител на напрежение се обуслявя някакво напрежение - примерно 3 V. После това напрежение се променя и се вижда дали и оборотите се променят.

            Откачането на входа на регулатора от управлението вероятно няма да доведе до нищо притеснително. За разлика от това, ако не се разкачи тази връзка, прилагането на напрежение от външен източник може да повреди изхода на управлението.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:20.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Благодаря колега, това вече внесе много светлина. Аз просто , гледайки го регулатора, не предположих, че си "взима" маса и за оперативната част от конектор "А" пин "B", сметнах го единствено като силова част. Сега вече се изясни малко положението.

              Comment


              • #8
                Дръж ни в течение на нещата покрай материализирането на тази твоя идея. Темата ти е интересна. Ще помагаме с каквото можем.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Колега, не разбирам от кабели, но прегледах това упътване, дето си го публикувал, според мен доста хитро е измислено и по-добре намери някой да ти го преведе и действай по него. Там ти дават всичко, кои кабели да прекъснеш, къде кое да монтираш, според мен няма нужда да си усложняваш живота и да откриваш топлата вода. Аз планирам да си взема печка, сигурно догодина и мисля да го спазвам 1:1

                  Comment


                  • #10
                    По принцип смятам да го спазя дотолкова, доколкото мога - в смисъл тази част от упътването, която е изпълнима и удобно измислена, ще се направи 1 към 1. Но във всички случаи например този момент с инсталацията съм сигурен, че няма да се получи така. До колкото ми е по силите видях в упътването например, че се налага да се пипа по инсталацията на оригиналната аларма - елемент отдавна загинал, по мое му.... Освен това наистина по начина, описан там никак не ми става ясно коя част от изразените схеми съществува в колата и каква се налага да бъде изработена и приложена.
                    Иначе за проекта:
                    Печката съм я купил и е вече в гаража. (не говоря за мечтан проект, а за нещо което действително ми предстои) Едно приятелче до ден два ще поръча необходимите маркучи, аз си идвам в Бг след 5 дни, и смятам хич да не се бавя - при първа възможност започвам да разглобявам.
                    Мисля да го правя на етапи:
                    Отначало да монтирам печката и да я покарам 1-2 дни, вързана само към антифриза - идеята е, че ако направиш 3 грешни опита за палене - после тя се заключва и трябва диагностик да я отключи. Ще я покарам малко за да съм сигурен, че е добре обезвъздушена системата, преди да продължа нататък.
                    После смятам да направя горивопровода, като от печката напред ще съм изкарал маркуча (тръбичка (медна) )- ще видим как ще дойде, за да не свалям бронята пак!
                    Накрая ще правя електрото, като разглобявайки донякъде, така или иначе таблото, ще се опитам да оправя и клапата която мести посоката на обдухване от стъкла към краката - никаква я няма.Кой знае какво ме чака и там ...
                    По принцип мисля да е с ГСМ комуникатор, обаче него също по- нататък ще го монтирам, защото за момента таймерът за отложен старт ме устройва достатъчно.
                    Ако някой колега междувременно успее да схване на 100 процента какво точно искат от вебасто да се направи, бих го пробвал, иначе почваме с експериментите по шим регулатора. Най- много да си купя един два, хей така да има
                    Поздрави!

                    ---------- Post added at 09:22 ---------- Previous post was at 09:11 ----------

                    Смятам да публикувам всичко, което ми се стори важно при монтажа, за да не се налага друг колега да се чуди като мен, как да подходи.
                    Благодаря за подкрепата!

                    Comment


                    • #11
                      прегледах го нАдве-нАтри, общо взето алармата се пипа до толкова да изключи обемни датчици АКО ИМА, да са спрени по време на работа на печката, само за това. Иначе на последните снимки ти дават вечер като спираш как да нагласиш климатроника, стария и новия. според мен виж някой да ти го преведе, няма да излезе златно

                      Comment


                      • #12
                        С НЕ-рекламна цел, просто в реда на мисли, ми мина през главата идеята да си добавя един ето такъв: http://hobby.neomontana-bg.com/kit1313.htm, цената е съвсем- съвсем добра, и изобщо да не се занимавам със никакви допълнителни неща. Дублирам минуса на мотора, през този(или подобен) шим регулатор, може да сложа контакти , за да отпада веригата, при завъртане на контактния ключ и работеща печка - и толкоз.
                        Може и да се получи?

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Those Покажи съобщение
                          С НЕ-рекламна цел, просто в реда на мисли, ми мина през главата идеята да си добавя един ето такъв: http://hobby.neomontana-bg.com/kit1313.htm, цената е съвсем- съвсем добра, и изобщо да не се занимавам със никакви допълнителни неща. Дублирам минуса на мотора, през този(или подобен) шим регулатор, може да сложа контакти , за да отпада веригата, при завъртане на контактния ключ и работеща печка - и толкоз.
                          Може и да се получи?
                          Не виждам причина да не стане с такъв външен регулатор. Това е по-чистото решение. Ако става въпрос за този на Неомонтана, вземи варианта с максималната товароспособност. По добре комутирай изхода му към изхода на оригиналния регулатор, когато печката работи.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Случайно някаква идея колко вата е електромотора на вентилатора? Ще ми трябва за да сметна мощността на регулатора.

                            Comment


                            • #15
                              Свържи един мултицет в режим на измерване на ток последователно на вентилатора. Резултатът от измерването го умножи по захранващото напрежение и си готов.
                              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                              Comment

                              Working...
                              X